Puebla

Puebla, Meksika’ya gideceğimizi söylediğimizde arkadaşlarımız tarafından ilk tavsiye edilen yerlerden biriydi. Çok renkli ve karakterli bir şehir. Bazıları tarafından sadece Cholula’ya ulaşmak için de uğranıyor.

Biz 2 günlük küçük bir tur yaptık. Birinci günümüzde önce Cholula’ya gittik. Piramit’i ve Cholula şehrini gördükten sonra akşamında Puebla’da kalıp, ertesi günümüzü tamamen Puebla’ya adadık. Bu renkli şehrin hakkını vermek için, tam bir gün ayırırsanız iyi olur.

Puebla’nın mimarisi

Puebla dini ve geleneksel bir şehir. 1531 Yılında kurulan Puebla, pek çok katolik kilise ve bir katedrale sahip. Mimarisi ise koloni döneme ait. Cholula’da olduğu gibi, Puebla’da da yapıların çoğu rengarenk. Özellikle tarihi merkezindeki binalar çok iyi korunmuş. Merkezin en büyük meydanı, katedral ve pek çok tatlı kafelerle süslenmiş.

Meksika şehirleri genelde büyük bir meydan’a (Zocalo) sahip. Bu meydan etrafında mutlaka bir katedral, devlet sarayı ve iş yerleri bulunuyor.

Puebla’nın tarihi merkezinde görülecekler

• Catedral Basilica de Puebla (Latin Amerika’daki en uzunlarından biri)
  • Zocalo
  • Plazuela de los sapos
  • Museo Universitario Casa de los Manejos
  • Santo Domingo
  • Museo de la Revolucion Mexicana
  • Teatro Principal (foto)
  • Pazarlar

Chiles en Nogada

Puebladaysanız asla kaçırmamanız gereken meşhur bir yemek var. Puebla’ya gitmeden önce gerek Meksika’daki gerek Meksika dışındaki arkadaşlarımız tarafından mutlaka tatmamız söylendi. Durum böyle olunca bizde çok merak ettik ve yerinde tattık.

Bu yemek tabii ki Meksika’da olduğumuz için bibersiz düşünülemezdi. Puebla’da dolaşırken pek çok restoran menüsünde Chiles en Nogada gördük. Fakat bu yemeğin bir mevsimi var. Temmuz ve Ekim ayları arası en iyi zamanıymış. Fiyatıda çok ucuz değil. 150 ile 350 MXN arasında değişiyor. Biz daha orta halli bir restoranda 150 MXN gibi uygun bir fiyata tattık.

Yemeğe gelecek olursak aslında büyük bir biber dolmasını andırıyor. Fakat içi et ve meyvelerle dolduruluyor ve kızartılıp ceviz sosu ile servis ediliyor. Bu ceviz sosunun üstüne de nar taneleri serpiştiriliyor.

Biz çok sevdik ama fiyatı biraz fazla geldi. Sanırız ki meşhur olduğu için belli bir piyasası oluşmuş v kimse o fiyatın altında satmıyor. Yinede denemeye değer.

Başka ne yemeli?

Puebla’ya ait bir başka meşhur yemek ise cemitas. Cemitas’ı tanıtmamız gerekirse aslında kocaman yöresel bir hamburgere benzetebiliriz. Neredeyse hamburger ekmeğinin iki katı büyüklüğünde bir ekmek içinde servis ediliyor. Et veya tavuk seçebiliyorsunuz. Bunlar haricinde içinde avokado dilimleri, tel peyniri (queso oaxaca), biber (chipotle veya jalepeno seçmeli) oluyor. Tercihinize göre içine salsa miktarını ayarlamak size kalmış.

Bir de Katedralin arkasında köşede, çok iyi ve taze churros yapan küçük bir pastane var. Meksika’da her yerde churros yiyebilirsiniz fakat özellikle Puebladaysanız mutlaka deneyin.

Ulaşım

Biz Mexico City’den otobüsle Puebla’ya gittik. Mexico City’e yakın olması sebebiyle ulaşımı çok kolay olan bir şehir. E- bus firmasının otobüsleri çok rahat ve ortalama 2 saat sürüyor. Mexico City şehir içinde farklı noktalarda durakları var. Size en yakın olanını seçebilirsiniz. Bunun haricinde havalimanından Puebla’ya direkt giden otobüsler de var. Başka bir seçenek ise del Norte otobüs terminali. Buradan da Puebla’ya rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Fiyat 260 ile 360 MXN arasında değişiyor.